nuffnang

Wednesday 30 May 2012

Tart Nanas Bulan Rejab


Assalamualaikum

wahai kawan-kawan ku sekalian
macam ne persediaan raya?
hahahaha
sebelum jawap soalan tuh, sila jawap soalan DAH ABIS GANTI POSE LUM?

aku punya lah giler kentang kan semangat nak raya walau baru Rejab, dah siap wat kuih raya dah
hahaha
ni semperna HARI GAWAI dowh
kata 1Malaysia kannnn
kehkehkeh

ekceli, aku baru jumpa kedai jual barang-barang kek kat Pasar Besar TTDI
sebelum nih aku selalu beli kat Damansara Damai
tapi sebab susah nak parking, so macam malas giler nak g kedai tuh
so, semperna lawatan ake ke kedai tuh, aku pun dah merembat jem nanas dan tepung tart
konon nak wat Tart Nanas Gulung
ni bukan konon-konon lagik tau
ni betoi2 aku dah buat!!

harga tepung tuh bape hengget ntah
aku lupa nak amik gambar pembungkus tepung tuh
tepung tuh kena tambah mentega & telur jer
aku try beli 1 dulu kot-kot tak jadi, tak dek lah rugi sangatkan
tepung tuh sangat sesuai ngan orang malas macam aku nih
ke korang skali?
hehehehe
jem dia pun sedap dan murah
RM6 sekilo
murah ke mahal?
aku tak penah beli jem nanas yang readymade
so, aku rasa RM6 tuh dah berbaloi-baloi sangat

aku pun dengan gigih, membuatlah
jadi?
haissshhhh kalau dah nama pun Dilla a.k.a Karak, sure lah jadi
yee daaakkk?
heheheheh riak tuh tak baik
berdosa k!!!

tok laki aku makan dengan bersungguh-sungguh
dia sokmo bersungguh nyer pun!!
ohhhh lupa nak bagitahu, MIL & aku ipar aku yang kecik ada kat rumah
kan cuti sekolah
so, aku dok menggentel tuh ngan MIL aku lah

 

ni lah rupa tart nanas aku
comot lah sikitkan
ni first time buat ok
boleh lah kan untuk yang first time
akan aku perbaiki lagi untuk Aidilfitri yang hampir menjelang nanti
kehkehkeh
ampunnn pose aku ada lagi 2hari tak abih ganti!!!!
bye

No comments:

Post a Comment