nuffnang

Monday 21 May 2012

Resepi Puding Karamel Mudah


Assalamualaikum

tadaaaaaa
aku wat puding karamel pulak wei
kehkehkeh
sedap ke tak?
ofcos lah kan
tangan ni dah ditakdirkan beri susu jadi puding,
beri beras jadi nasi minyak,
beri telur jadi kek,
dah dah dah
merepek sudah
sumpah senang wei
aku tiru resepi Untie Nani mak si Hanis Zalikha tuh
tapi aku taip sekali lagi kat bawah ni k


Resepi Puding Karamel:

Langkah 1
Panaskan periuk kukus

Langkah 2
Cairkan gula 5 sudu gula dalam loyang atau kuali
Kalau cair dalam kuali, korang tuangkan dalam loyang yang korang nak kukus tuh nanti k
Kacau sampai gula cair dan bertukar kaler gold
Jangan lama sangat, kang jadi pahit pulak
(resepi asal 2 sudu jerk tapi aku nak kuah dia banyak sikit...tuh aku buat 5 sudu)

Langkah 3
7 bijik telur saiz A (kalau B atau C,guna 8)
1 tin susu pekat manis
1 tin air (guna tin susu tuh yeeee)
1 sudu besar esen vanilla (untuk hilangkan hanyir telur)

Satukan semua bahan dan kacau sampai sebati
Pastuh, tuang dalam loyang dan kukus selama 20-30 minit
Angkat, sejukkan dan terbalikkan dalam pinggan
Sejukkan dalam peti


Sila sabar menunggu yeee
Macam tok laki aku nih, dia nak bedal jugak panas-panas tuh
Layankan ajer lah wei
Hehehehe 



 nilah rupa pas terbalikkan
macam berkedut jerkkan
tapi rasa...
wallaaaahhhhh
hahahahaha
berkeduk ni sebab loyang aku tuh saiz besor sikit dari pinggan pyrex aku tuh
tuh jadi macam tuh



disebabkan buah strawberry adalah duta buah-buahan dalam peti aku,
haruslah aku hidang ngan strawberry bagai kan
tak sempat aku nak berpaling, puding tuh dah tamat riwayat
alhamdulillah
sedapkan
korang buatlah
senang giler
tapi hati-hati ngan gula yang panas
sangat panas tau
sakit tangan aku kena tadi



No comments:

Post a Comment