nuffnang

Thursday 24 May 2012

Lagi-lagi Pavlova

Assalamualaikum

pavlova lagi?
iye
tak tipu
ni bukan cerita dongeng ye
hehehehe
jadi ke tak?
serius aku tak penah makan benda alah nih
aku just tengok resepi dalam Internet dan aku try buat
yang pasti tok laki aku si pencinta dessert yang manis2 amat menggemarinya
ramai mintak resepi
tapi aku memang copy bulat2 dari orang wei
korang leh tengok kat sini




 ni hasil pavlova aku hari ni
cun?
hehehe boleh lah untuk yang baru2 buatkan
dari korang yang langsung tak penah buat tapi dok komen macam2 tuh kan
hahahaha
jangan sentap ek
hehehe
try lah buat
pastu kita sharing is caring lah hasil pavlova sape yang comel :)


 

ni pavlova aku dalam oven
sabar menanti ye
hehehe


 

sementara nak tunggu pavlova yang dah siap masak tuh sejuk,
aku potong buah siap2 untuk hiasan
kali nih aku pilih buah strawberry, kiwi, plum & anggur
aku si pemalas nih kan, beli whipping cream yang ready made jerk
peMalaskan
kena lah cari yang ready made bagai




memula aku tepekkan whipping cream tuh
pastuh leh lah letak buah
hiaslah ikut creativity korang semua
aku yang tangan keras nih memang tak jadi lah wei kan 



 ni hasil hiasan aku dan mia
mia pun sibuk lah kan nak tolong
hishhhhh kan
yang aku perasan kan
bila guna whippong cream yang ready made ni kan, dia macam berair sikit
emmmm
soaku tak rekemen lah korang guna ready made punya
korang punya pavlova macam ne?




1 comment: