nuffnang

Tuesday 29 May 2012

Ikan Patin Tempoyak RnR Temerloh

 Assalamualaikum

hi korang ..lama siott kan aku tak hupdate blog!!kehkehkeh mana yang tau, tau lah kot kan aku g Terengganu for my last trip sebab nak amik barang tok laki aku yang dah nak pencen dari company lama dia..nak tukar angin KL pulak...suka suka suka...sape tak suka oiii tok laki ada kat rumah hari-hari...leh masak untuk tok laki hari-hari...ni mana yang suka bari tok laki makan air tangan sendiri ler kan...hehehehehe

kalau aku OTW ke Terengganu, perjalanan yang jauh dari KL tuh, akan bertambah jauh bila banyak sangat tempat singgah menyinggah nyer...kat Karak lah, RnR Temerloh lah, Cherating lah, Pantai Kemasik lah...segala-mala lah nak singgah...tapi tuh kalau tak urgent lah...kalau urgent & tok laki aku banyak keejr, non-stop KL-Tganu..penat driver dia nih drive hokey!!!

disebabkan ni adalah last trip, so, we all (sungguh keBandaran!!) nak jalan slow-melow jerk..nak singgah sebanyak mungkin tempat-tempat nostalgia bagaikan..nanti entah bila lagik aku nak pegi Terengganu yang aku sangat-sangat suka (baca kalah negeri sendiri!!)

tok laki aku ajak singgah RnR Temerloh makan IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK...kali nih aku amik 2 ketoi...seketoi sorang...biasa amik seketoi tapi pastu bertumbuk laki-bini sebab tak cukup...hahhahaha

harga? aku amik yang ikan patin sangkar jerk...so harga dia seketoi RM8.00 jerk...kalau ikan patin buah RM12.00...kat RnR nih aku rasa tak ada kot ikan patin yang harga berpuluh-puluh seketoi...tak termakan dek orang kan..kalau yang makan patin liar Sungai Pahang mari, korang kena pegi ke Bandar Temerloh lah untuk mendapatkan nyer...



inilah rupa ikan patin we all...sedap?jangan nak suh banding ngan mak aku punya lah kan...memang tak sedaplah kalau banding ngan mak aku punya masak tempoyak...kalau ngan aku punya pun jauh sangat lari nyer...tapi sebab aku susah nak dapat tempoyak dan ikan patin kat KL, so bolehh lah kan dari tak ada....tok laki aku pulak, semenjak kawen ngan orang Pahang, dia dah jadi lagi Pahang dari aku yang Pahang nih...

gulai yang aku makan nih, tak pekat pun..hancai (bak kate orang Pahang!!) jerk kuah dia.... cuma ikan patin tuh aku akui sangat segar...isi dia manis lagi...walaupun dan amik dua ketoi, tetap bertumbuk laki-bini sebab nakkan kepala dia..menyesal tak amik kepala 2-2 tadi!!!


 

syarat makan gulai tempoyak bagi manusia yang bernama Dilla ialah makan ngan sayur taugeh!!kenapa? ntah lah labuuu...kalau mak aku masak pun, jodoh gulai tempoyak biasanya ngan goreng taugeh...pastu mesti ada kicaplah kan...tapi kedai nih tak ada kicap...potong selera haku!!!



ni nasik tok laki aku...dia tak makan taugeh...sayur nih jerk aku tengok dia makan yang ada kat kedai tuh..tapi tak abih pun sayur tuh...tak sedap kot...aku tak tanya pulak kenapa tak abih!!



hasil dari lantakkan kitorang!!licin yeee hehehehe kebeluq naaaa...nasi penuh itu tamat riwayatnya!!!


pas makan harus ada iklan penaja...jom isap rokok dulu...kalau tak isap rokok pas makan, memang tak nikmatkan...orang kata, air tak abih kuar gitu...emmmm tak paham?hahahaha nih aku merepek jerk...aku pun tak penah rasa pas makan isap rokok...so, tak tau rasa macam ne air tak abih kuar tuh...hahahaha SEWEL!!!PallMall, sila bayar aku sebeb aku dah kuarkan gambar kotak rokok ko kat blog aku nih!!hehehhee

isap bang, jangan tak isap!!!lantak lah nak bahaya kan kesihatan ke hape ke... kata engineerkan.. takkan tak tau yang rokok tuh merbahaya kepada kesihatan....kat kotak rokok pun ada tulis... akang aku membebel banyak-banyak kang, ko sentap pulak kan.. hahahaaaa


 hehehehe cayang mama makan pau jerk...mia nih memang ada masalah nak makan...kalau kat RnR gini, memang tak makan lah jawapnyer dek nooooon oiiii...dia nih memilih..nak makan kat restoren-restoren jerk...macam-macamlah mu budak!!!


 makan pau pulak tak nak inti..nak makan roti pau tuh jerk..kenalah mama & papa makan inti tuh pulak...manalah mama dia tak gemoookkk!!hahaha alasan kan


tak ada benda nak elebrate!!kehkehekeh hokey lah...nak jugak tambahkan kepanjangan entry nih, Mia beli pau kacang merah, kaya & coklat!!hahaha dah panjang sikitkan...


GELANG SI PAKU GELANG
GELANG SI RAMA-RAMA
PULANG MARI LAH PULANG
MARILAH PULANG BERSAMA-SAMA


tak pulang lagi weiiii..nak pulang ape nyer...Kuala Terengganu lagik 400km kot...jauh lagik tuh...time nih tok laki aku sedap jerk terus masuk dan duduk area penumpang...nak suh aku bawak lah tuh!!!menyam lah papa nih....uwaaaaaa i dah kenyang...i dah mengantuk lah kalau dah kenyang...tak nak bawakkkk kete...tapi kena jugak wei...tak pelah dekat jerk sebab nak singgah Kuantan rumah adik ipar aku dulu...byee korang

No comments:

Post a Comment