nuffnang

Tuesday 19 June 2012

Mangga India Lagi!!

Assalamualaikum

haii kawan-kawan
wahhhh kawan lah sangat kan
kira kawanlah jugak bila korang baca entry aku nih kan
aku ni punyalah banyak lagi entry tertangguh tetapi tetap nak share pasal buah kesayangan aku nih
hehehe
Indian Mango
beli kat Pasar Malam Taman Tun Dr Ismail dek noon oiii
2 bijik RM12
sebijik tuh dalam setengah kilo
kira ok lah kot
sebab kalau timbang pun lebih kurang jerk
tapi masa aku beli buah nih, tok laki aku tak ada kat rumah
so simpan makanan sedap2 bila dia balik
hari nih dia balik, tuh yang aku kupas dan ngap2 buah mangga
tak ada makna nak buat pulut mangga sebab aku dah buat pulut kuning tadi
kang kembung pulak anak beranak kang kan


bijik yang pertama sebelum dikupas
tiada cacat cela kan
memang berbaloi2 lah beli mangga nih


selepas dikupas
besar tapak tangan, nyiru Mak Jemah tadahkan
hahaha
besar tapak tangan Mak Jemah lah dek noon


ader jerk kan jari2 hantu nak kacau kan
jari anak dara aku lah tuh
dan2 lah dia nak usik buah tuh kan


supaya nak makan tuh berselera sikit, kenalah kawenkan dia ngan sesuatu yang kontra
so, aku kawenkan dengan buah ceri
juga beli kat pasar malam ttdi


maybe ramai kot yang tak penah rasa buah ceri fresh
masam-masam manis sikit
harga?
mak aiii pitam Mak Jemah tgk tanda harga tapi konon nak buat Cheese Cake yang entah bila belikan jugak lah
100g RM6
dapatlah 6 bijik jerk dek noon oiiii

No comments:

Post a Comment