nuffnang

Friday 6 July 2012

Kalau Tetiba Ada Orang Nak Tumpang Makan!!

Assalamualaikum

pagi-pagi buta dah tunjuk gambar makanan
kehkehkeh
ni entah bila punya lauk-pauk
tok laki aku request nak makanan yang aku masak
tapi nak makan nasik
pastu siap cakap masak jerk ape yang ada kat dapur
ohhhh my kannn
ni kira kalau tetiba ada tetamu mengejut singgah pastu nak makan nasik
ini jugaklah lauk-pauk yang akan aku masak weiii
sebab memang stok ni jerk selalu ada kat dapur aku
ayam ke daging ke sotong ke udang ke memang jarang lah ada
aku jenis beli pastu akan terus abihkan lauk pauk basah macam tuh
bila dah siap masak, ajak tok laki aku amakan
dia naik pelik
ehhhh banyak jugak ekkk makanan kalau suh masak apa yang ada kat dalam umah
hehehehe
ye papa...mak & abah jerk tak ada lama rumah nih
yang lain iAllah ada
hahaha
so, agak2 korang nak tak singgah makan kat rumah aku?


ini lah lauk-pauk yang terhasil bila masak apa yang ada


ada sardin
aku buat tumis bodoh jerk
tak pedas yee kalau pedas kang ada dicop isteri derhaka
*tok laki aku tak makan pedas


ikan bilis kicap lagend kena ada
kang aku yang tak lalu makan


sayur untuk penghadaman
walaupun orang kata kubis tak elok untuk perempuan
tapi bagi perempuan bekerjaya macam aku, kubis adalah sayur wajib ada dalam peti ais sebab tahan lama dan boleh masuk ngan macam2 jenis masakan


tadaaaaa
terakhir, telur mata perah asam limau
ni fabret tok laki aku
Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment