nuffnang

Sunday 29 July 2012

Biskut Raya Untuk Orang Budget!!

Assalamualaikum

hi kawan2
aku sangat tak ada mood nak update blog
bizi ngan keje2 rumah
pastu morning sickness lagik
pastu puasa pulak
hehehe
tapi yang penting, semangat nak memasak masih membara yeee
so hari nih aku nak share biskut-biskut raya yang dah aku buat
share gambar jerk
resepi?
alah, korang carilah kat google
bersepah resepi biskut raya
tahukah korang yang aku tak order sebijik pun biskut raya tahun nih!!
sebab?
sebab tahun nih suami ku tak ada bonus raya macam tahun-tahun sudah
biasa dia dapat binus raya setiap tahun semasa di kampeni lama
dan bonus adalah sangat masyuk!!!
cuma bila dia dah tukar keje, terpaksalah cut mana2 yang tak perlu tapi masih menjanjikan RIANG RIA di HARI RAYA!!!
ehhh riang ke kalau kena kerja dah raya ke-3?
malas aku nak komen ngan pembuat jadual aku
aku pasrah tapi tak redha ngan jadual aku tuh
kalau lah aku boleh dapat keje lain, memang aku tulis dah dalam resignation letter aku tuh reason berhenti sebab unsatisfaction of my raya leave!!!
ehhh dah merepek pasal cuti raya lah pulak kan...
hehehe
so tahu nih aku berazam nak buat kuih raya 20balang!!!
dan aku serius mengenai itu
bukan hangat2 tahi ayam yeee
dan aku dah siap 6 balang yeeee
hohohoho 14 more to go
doakan kejaan aku
tapi mesti ada yang kata "ehhhh biar betoi sampai 20 balang?"
hahaha itu untuk aku, mak aku, mak mertua aku, adik beradik, ipar duai
wahhhh semangatkan
berjayakah aku?
nantikan kisah aku dan kuih raya aku ok!!!



ini adalah biskut raya pertama aku
cornflakes madu
resepi?
aku main campak2 jerk wei
tapi yang penting sedap yang amat!!!
hehehehe
giler kata masakan sendiri tak sedap kan




nih pulak biskut badam
resepi?
alaaaaa cari kat my resepi
bersepah kot
hehehe
sedap jugak yang nih
sebab dia rangup!!!




seterusnya ialah pandan delight
resepi?
kuih semperit + perisa pandan + pewarna hijau tapi acuan luv dan aku celup ngan coklat putih
pastu anak dara ku Mia, tabur manik2 kecik tuh
rasa?
of coz sedap
tak kan aku buat biskut tak sedap
hahaha
giler lah kan
kenapa aku buat biskut nih?
sebab aku suka kaler hijau!!!
so, aku dah bercita-cita nak buat biskut kaler hijau!!!
hahaha
tapi aku bukan ahli PAS yeee
okey, kena buat biskut kaler biru lak pas nih
hahahaha




tadaaaaa
ini bukti aku dah siapkan balang2 nyer yeee
by end of puasa, aku akan agih2 kan kat sape yang aku nak bagi 20 balang tuh
fuhhhhh
adalah anda sebahagian mereka yang terpilih?
siapa tahukannnn :)

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment: